Jobba hos oss

JOBBA HOS OSS

Vill du jobba med ett utmanande, spännande och kreativt jobb i nära samarbete med kollegor i arbetslag? Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö med engagerade och samarbetsvilliga kollegor med en positiv syn på barns lärande. Hos oss har du som lärare stora möjligheter at utvecklas i ett kreativt arbete tillsammans med barn och kollegor.

Vi söker rektor

Hietaniemi Friskoleförening söker nu en trygg och engagerad ledare för rollen som rektor. Som rektor spelar du en avgörande roll i att forma och stärka skolan och våra elevers framtid. Genom att främja lärande och skapa en trygg och stimulerande miljö för både elever och personal, kommer du att vara en nyckelfigur i att förverkliga utbildningsmål och forma nästa generation av samhällsmedborgare. Om du är redo att ta dig an en utmaning och göra verklig skillnad, så är detta din möjlighet att göra det!

Läs mer och ansök här på Arbetsförmedlingens hemsida

Vi söker lärare

• Lärare i matematik/NO åk 7-9 (100%-tjänst)
  • Lärare åk 7-9 svenska (29%-44%),
  • Lärare i åk 7-9 engelska (21%-31%)
  • Lärare åk 7-9, SO (40%-61%)
  • Hemkunskap i årskurs 6, 7-9 (ca13%)
  • Språkval finska åk 7-9 (13%)
  • Musiklärare grundskolan (25%)
  • Slöjd åk 3-9 (33%)
  • Lärare i samiska; ume/lulesamiska (50 min/vecka)
  • Förskollärare (100%), HT-24, Vikariat under förutsättning att nuvarande medarbetare blir antagen till utbildning. Preliminär startdatum 2 september.

Tjänsterna kan tillsättas var för sig eller eventuellt kombineras för möjlighet till heltid. Provanställning 6 månader.

Vi är en relativt liten enhet med små klasser och vår styrka att vi kan arbeta/verka integrerat mellan stadier där alla barn är allas barn, vilket ger förutsättningar för ett främjande/förebyggande arbetssätt när det gäller elevhälsoarbetet som grund för att utvecklas socialt och kunskapsmässigt. Arbetslaget, tillsammans med rektor, på hela skolan har ett väl utvecklat samarbete/arbetssätt och vi finns också tillhands för varandra under hela skoldagen. Tycker du detta verkar intressant - så kanske du snart kan vara en del av detta fantastiska team.

Kvalifikationer: Legitimerad/behörig pedagog eller motsvarande

Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare för legitimerad lärare/visstidsanställning för obehörig.

Lön: Lön enligt avtal, ange gärna löneanspråk

Tillträde: 2024-08-12

Maila in din ansökan (CV och personligt brev) senast 30 juni 2024 till Karl-Göran Lehto på rektor@hfskola.com

unsplash