Jobbannons

Hietaniemi Friskoleförening

i Övertorneå Kommun, söker;
Lärare till grundskolan

Besök: www.hietaniemifriskola.se för information om tjänsten.

Hej!

Vill du jobba med ett utmanande, spännande och kreativt jobb i nära samarbete med kollegor i arbetslag? Då kan vi erbjuda dig en fantastisk arbetsmiljö, såväl inom- som utomhus. Förväntningarna är att du har god samarbetsförmåga, är engagerad och har en positiv syn på barn och barns lärande. Du har stora möjligheter att utvecklas i ett kreativt arbete tillsammans med barn och kollegor.

Hietaniemi Friskola ligger i Hedenäset, Övertorneå kommun, och har en grundskola från F-9 samt två förskolor; Björkens Äventyrsförskola (Hedenäset) och Solgläntans förskola ( i centrala Övertorneå).

Vi söker:

Lärare åk 4-6 (100%-tjänst)

Lärare i matematik/NO åk 7-9 (100%-tjänst)

Lärare åk 7-9, svenska (29%-44%), engelska (21%-31%)

Lärare åk 7-9, SO (40%-61%)

Hemkunskap i årskurs 6, 7-9 (ca.13%)

Språkval finska åk 7-9 (13%)

Musiklärare grundskolan (25%)

Slöjd åk 3-9 33%

Lärare i samiska; umesamiska/lulesamiska (50 min./vecka)

Förskollärare (100%), HT-24, Vikariat. Under förutsättning att nuvarande medarbetare blir antagen till utbildning. Preliminär startdatum 2 september.

Tjänsterna kan tillsättas var för sig eller eventuellt kombineras för möjlighet till heltid. Provanställning ingår.

Då vi är en relativt liten enhet med små klasser är vår styrka att vi kan arbeta/verka integrerat mellan stadier där alla barn är allas barn, vilket ger förutsättningar för ett främjande/förebyggande arbetssätt när det gäller elevhälsoarbetet som grund för att utvecklas socialt och kunskapsmässigt. Arbetslaget, tillsammans med rektor, på hela skolan har ett väl utvecklat samarbete/arbetssätt och vi finns också tillhands för varandra under hela skoldagen. Tycker du detta verkar intressant - så kanske du snart kan vara en del av detta fantastiska team.

Kvalifikationer: Legitimerad/behörig pedagog eller motsvarande

Krav:

Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare för leg. lärare/visstids för obehörig.

Lön: Lön enligt avtal, ange löneanspråk

Tillträde 2024-08-12

Varmt välkommen med din ansökan, senast 2024-06-30. Rekrytering börjar under annonseringstiden, var snabb med din ansökan!

Hietaniemi Friskola, Skolbacken 20, 957 95 Hedenäset, eller på mail, enligt nedan.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av rektor, Karl-Göran Lehto, 070-957 95 89. rektor@hfskola.com