Jobbannons

Hietaniemi Friskoleförening

i Övertorneå Kommun, söker;
Lärare till grundskolan

Besök: www.hietaniemifriskola.se för information om tjänsten.

Hej!
Vill du jobba med ett utmanande, spännande och kreativt jobb i nära samarbete med kollegor i arbetslag. Då kan vi erbjuda dig en fantastisk arbetsmiljö, såväl inom- som utomhus.

Förväntningarna är att du har god samarbetsförmåga, är engagerad och har en positiv syn på barn och barns lärande.

Du har stora möjligheter att utvecklas i ett kreativt arbete tillsammans med barn och kollegor.

Hietaniemi Friskola ligger i Hedenäset, Övertorneå kommun, och har en grundskola från F-9 samt två förskolor; Björkens Äventyrsförskola (Hedenäset) och Solgläntans förskola ( i centrala Övertorneå).

Vi söker:
Lärare på mellanstadiet (100%-tjänst) åk 4 i första hand.
Lärare i matematik/NO åk 7-9 (heltid) tillsvidaretjänst med provanställning.
Lärare åk 7-9, svenska 43%, engelska 31%
Lärare åk 7-9, SO (53%)
Hemkunskap i årskurs 6, 7-9 (ca.13%)
Språkval finska åk 7-9 (13%)
Musiklärare grundskolan (12%)

Tjänsterna kan tillsättas var för sig eller eventuellt kombineras.

Då vi är en relativt liten enhet med små klasser är vår styrka att vi kan arbeta/verka
integrerat mellan stadier där alla barn är allas barn, vilket ger förutsättningar för ett
främjande/förebyggande arbetssätt när det gäller elevhälsoarbetet som grund för att
utvecklas socialt och kunskapsmässigt.

Arbetslaget, tillsammans med rektor, på hela skolan har ett väl utvecklat samarbete/arbetssätt och vi finns också tillhands för varandra under hela skoldagen. Tycker du detta verkar intressant - så kanske du snart kan vara en del av detta fantastiska team.

Kvalifikationer: Legitimerad/behörig pedagog eller motsvarande
Krav:
Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare för leg. lärare/visstids för obehörig.
Lön: Lön enligt avtal, ange löneanspråk

Tillträde 2023-08-15

Varmt välkommen med din ansökan, senast 2023-07-30. Rekrytering börjar under
annonseringstiden, var snabb med din ansökan!

Hietaniemi Friskola, Skolbacken 20, 957 95 Hedenäset, eller på mail, enligt nedan.
Ytterligare information om tjänsten lämnas av rektor,

Karl-Göran Lehto, 070-957 95 89. rektor@hfskola.com